woensdag 5 februari 2014

Toilet quilts.....


In the old days people who lived in the countryside had their toilet outside in the garden.
Some of these toilets even had several ‘places’….. and they were used by several families.

For cleaning afterwards, they used old newspaper and other recycled papers. In the Quiltmania, nr 79 was an article about these toilets and especially about  the ‘privy bags’ where those papers were kept. 

Between 1820 and about 1920 those bags were used in  the region of Lancaster County.
Some of those bags are beautiful small quilts. I really love them more than our modern toiletpaper holders!





I really love this picture, do you imagine sitting there with your neighbours?

IN my garden is also a toilet , we made it into a hen-house. 


15 opmerkingen:

  1. Misschien is een ienimini kippenquiltje in the hen-house een idee?!LOL
    Een papiertje daar bij de hand zou geen overbodige luxe zijn, want kippen kunnen er wat van, tenminste de onze toen wel!!
    Jullie regen komt geloof ik onze kant op!
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I have the book called Lancaster County Privy Quilts. They wouldn't ship outside the USA so I go it sent to a friend where I collected on my trip to see them. I wrote about it here on my blog http://isewquiltsuk.blogspot.co.uk/search/label/Privy%20bags
    Imagine sitting their and looking at some beautiful patchwork.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig ...:0)))
    de bovendste quilt met de nine patch blokjes erin vind ik wel heeel leuk :0)))
    Die wil ik wel in mn toilet... maar dan wel binnen en toch maar niet opgehangen ; 0)

    groetjes,
    simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. How interesting! And pretty (the privy bag LOL).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien kun je zo'n mooie patchwork zak maken voor de toiletrollen. Veel mooier ! Idyllische kippenren zo....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lachen Baukje!! Zouden ze ook op die toiletten hebben zitten quilten? Ik zie het zo voor me, samen met de buurvrouw :-)))))).
    Ik heb het nog meegemaakt bij mijn grootouders, zo'n ouderwetse kakdoos met oude kranten als toiletpapier. Een rond houten deksel zat erop en hij was heel hoog vond ik. Niet buiten maar in een aangebouwd hokje.
    Dan heeft jullie hokje nu een leukere bestemming!! Nog een quiltje erbij misschien?
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love your hen house. Do you have many hens? It is very hot here this summer. My market was cancelled last Sunday due to heat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Australian houses have outside "loos", many still in use. Ours has been incorporated into the garage. Handy for the tradesmen.
    Often they were located at the back of your property near the back lane where "night carters" emptied the "loos". Lots of those cobbled lanes are still there and make a lovely unusual walk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk bericht en prachtige quilts. Ik kende ze niet. Een buitentoilet voor drie personen zag ik wel al eens in Zweden, ik vond het wel vreemd, maar heb er verder niet over nagedacht. Misschien hingen daar vroeger ook wel van zulke zakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk kippenhok hebben jullie er van gemaakt. In nood kun je daar dus nog wel terecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Om eerlijk te zijn, heb ik altijd al een beetje het gevoel met mijn buurvrouw 'de ton' te delen; je hoort al-les door het flinterdunne muurtje dat ertussen zit en dat laat dus weinig aan de verbeelding over :>) En gelukkig hebben we onze eigen toegangsdeur. Wat een praat toch...
    Die tassen / zakken vind ik het summum!
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, op mijn grootvader's boerderij in Ommen was er ook eentje. Maar gelukkig ook één op de deel bij de koeien. Lekker warm. En beslist geen ruimte voor drie. Ook niet zo'n mooie toiletquilt. Gewone glimmende bladzijden uit 'de Boerderij' aan een touwtje, brrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a fascinating post! I never knew people made special quilt holders for the paper! I'm not sure I'd have felt comfortable sitting there next to someone!
    Thanks for sharing this, and have a great weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk logje.
    Om van het buiten toilet een kippenren te maken is een creatief idee!

    Fijne zondag.
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Here in the U.S. we call these out-houses and those with more than one place to sit are called 2-holers. I understand making a pretty bag for the toilet paper - I have my bright Acorn's Promise quilt hanging in the hall opposite my bathroom and when I'm home alone I gaze at it when using the toilet. OK, maybe that is too much information.

    BeantwoordenVerwijderen